Sekejap aje, dah habis seminggu cuti sekolah. KakYo & AbgP pun dah balik Shah Alam semalam. Izz & Yie pun dah balik hostel. Tinggal kami berlima je kat rumah lepas riuh-rendah seminggu. Dan sekarang tinggal lah saya sorang-sorang lagi kat rumah. Semua orang dah pegi keje, dah pegi skolah. Nanti rumah kosong la..
Tak lama dah duduk umah ni. Rabu petang ke klia insyaAllah. Harap-harapnye flight ke cairo tak delay macam yang dah berlaku kat rombongan kawan-kawan yang dapat trip 16hb, semalam kot baru terbang ke Cairo. Takmau dah delay-delay. Kelas dah start. Ni pun dah banyak sangat nak kena kejar. Biar la dapat balik terus 24hb nanti. Takmau dah skip kelas banyak-banyak. Attendance effect final nanti. Semoga dipermudahkan, aminn..
Haa..sekarang bakal-bakal cikgu*penuntut institut pendidikan guru* dalam musim PBS*penilaian pengalaman berasaskan sekolah kan* termasuk la kawan-kawan saya. Ni kawan-kawan masa primary. Most of them prefer untuk kembali ke sekolah lama untuk erkk program itu. Ida, KakWanie, Muiz & Gleh.. Best la kan. Diorang ni berkesempatan berjumpa dengan cikgu-cikgu kami yang masih kekal kat skolah tu. Tapi sekarang bukan sebagai murid, tapi bekas anak murid. Juga sebagai bakal guru yang bakal menyambung tugas murni mendidik anak bangsa insyaAllah. Rindu zaman dulu-dulu.

No comments:
Post a Comment