Saturday, March 24, 2012

life goes on its tract

Assalamualaikum.

Hari-hari yang dilalui semakin memenatkan. Lumrah hidup student i would say. Especially student medic. More specifically, student kuliah tibb banat Azhar. LectureS and practicalS 8am until 4pm 6days per week! Weekend only on Friday. Dan Jumaat tu kalau ada yang ajak lepak memang nak kena fikir 4-5 kali *sebab hari tu je bleh duk umah bermesra ngan katil bantal and teddy! Euww~* Test hampir setiap hari. Pressure ngan dukturah2 yang slalu nak jump to conclusion yang kitorang tak study, bilamana tak dapat jawab soalan yang ditanya. Ya mengaku, need to work hard for those. Rabbuna yushillna.

Final exam 2nd year dah makin hampir. Kurang dari 40hari lagi. Checklist tak buat lagi. Syllbus dah buat acara lari berganti2. Histo done. Kelas ngan lab sekarang untuk revision je. Just imagine hari ni je kitorang blaja anat 6jam! Nak muntah rasa. Kalau sabtu tu, histo 5jam. Lebih kureng la tahap ke'mual'an nye tu.

Jadual final. InsyaAllah dah finalize. Sebab awal2 dulu we're supposed to habis exam on 21st June. Tapi sebab gap tak brape best, kitorang mintak exchange sikit. Last2 jadi la last paper on 24th June. Tambah seksa jiwa batin 3hari la kan. Takpe2. Bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian. Iye dak?

2nd YEAR's FINAL EXAM
PHYSIO
10/5-written
13/5-oral+prac
HISTO
17/5-written
20/5-oral+prac
BIOCHEM
27/5-written
29/5-oral+prac
ANAT
4/6-written
5/6-oral+prac
QURAN-11/6
TAFSIR-14/6
PSYCHO-19/6
ADAB+BALAGHAH-24/6


Pasal summer break*semangat je kalau nak cuti.exam nye dah ready?* dah tanya Papa. Papa kata kalau nak balik Malaysia mintak sponsor KakYo, KakIm and ABgLong. Erkk..nak orang balik ke tak ni? SObbss~ Padahal sebab yuran kau tahun ni Papa dah tolong cover la meks! Ok fine..thanx a lot Papa! I owe you a BIG times! :D Nanti nak buat announcement kat kekanda2 ku semua.

Hal permohonan pinjaman MARA tak selesai lagi. Nak kena scan mana yang tak cukup lagi, email kat Papa untuk hantar ngan dokumen sokongan lain. Tapi mintak2 la dapat JPA. Aminn ya Rabb.

Hari tu pegi check mata kat hospital. Sebab rasa macam ada masalah penglihatan je. Kalau duduk bench belakang dalam lecture, nampak blurr2 je slide dukturah. Since kitorang blaja tajuk special sense dalam physio. Pernah la buat test sendiri. Tutup mata sebelah, tengok kat depan. Rasa yang mata belah kanan kurang clear compare to the left side. Tapi tak sempat2 nak gi check. Kalau dah jadual padat kalah PM cemana? Huhu. Hari tu pun pegi hospital tumpang sekaki McLeya housemate Aya yang hilang speck, nak check mata jugak. So, ini hasilnya.


Hakikatnya aku sendiri tak berapa nak paham maksud nombor2 ni semua. Dah bagitau Papa. Papa cakap kena pegi buat spek la. Karang bertambah pulak power tu. Tapi boleh tak kalau nak postpone buat kat Malaysia? Tak sempat nak pegi. Lagipun lecture nak habis dah insyaAllah by mid of April. Sekarang dalam kelas kalau datang lewat, duduk bench belakang memang tak nampak la. Baru ku tahu rasa jadi orang rabun. Tapi serius tak nak pakai spek! Ada kawan suggest pakai contact lens. Lagii la seram duk tengok orang cucuk2 mata nak pakai, nak bukak benda alah tu. Allah. Najwa, banyak nye alasan. =.=


No comments: