Assalamualaikum.
Tahu tak perasaan bilamana family tengah berkumpul ramai2 tapi kita sorang je takde? Sedih tahu. Lagi2 bila berkumpul untuk majlis penting.
Rindu suasana riuh rendah tu.
Rindu cari gaduh ngan adik2.
Rindu usik si bongsu sampai dia merajuk tutup pintu bilik berdegangg bagai nak terbelah dua.
Rindu sakat2 bonda kat dapur.
Rindu nak makan masakan bonda.
Rindu nak dengar bonda panggil nama penuh sorang2 kalau marahkan kitorang.
Rindu nak jadi tukang pijak belakang papa. Sejak dari zaman batu jadi tukang pijak belakang papa. Saban tahun tanya tak berat ke nak suruh orang pijak belakang ni? Tapi orang laen takleh ganti tempat tu :')
Rindu nak manja2 ngan kakak2.
Rindu nak bodek2 abang2..
Tapi tak lama lagi Abang Long nak jadi milik orang dah. Bakal membina bait muslim. Bakal berjabat tangan dengan tok kadi. Bakal melafaz akad nikah. Bakal jadi zauj untuk calon zaujahnya. Bakal jadi imam untuk makmumnya. Bakal jadi menantu untuk mertuanya.
Nak balik Malaysia jugak! Sehari je pun dah ok. Nak jugak ada sama meraikan hari bahagia abang saya! Mana aci buat majlis masa orang duk jauh.. Huwaaaa :'(((
mood: jiwa kacau sangat2 dah ni.. Ya Allah tenang lah hati. Biar jauh di mata asal dekat di hati. Rindu semua~

No comments:
Post a Comment