Friday, April 8, 2011

life is getting hectic

2 minggu kuliah dah lepas sejak balik dari Malaysia. Mula-mula rasa maybe akan penat sangat sangat kot. Tapi bila dah 2minggu ok la. Even setengah jam je rehat untuk makan & solat. Tapi bila weekend, lega. Sebab 2hari cuti. So terubat la jugak penat tu kan. Tapi bab nak kejar syllbus yang tertinggal memang tak yah cakap la. Rasanye dah banyak kali bebel hal tu kot.
Nasib baek la sekarang dah ada partner study, Syue. Kalau terlebih tido, terlebih on9, terlebih maen ke, ada orang nak tolong tego, tolong marah la. Syue la tu. Kitorang siap wat perjanjian malam tido 5jam je. Lepas tu, lepas study kena saling soal menyoal. Nak test la, benda yang dibaca tu lekat dalam kepala ke tak. macam hari tu, saya dah siap tarik selimut nak tido dah. Tiba-tiba Syue datang naek katil, tarik selimut. Kata takleh tido lagi, kena soal dulu. Malam tu study anatomy. Soal la, ulang balik ape yang dah baca sume. Then baru dia bagi saya tido! Kadang-kadang rasa sengal je minah ni. Tapi syukur alhamdulillah, ada Syue. Saya akan jeles tengok dia rajin study, tapi saya tak sentuh buku lagi hari tu. Haha. Then kitorang hari tu plan waktu tido ialah 10pm-3am. Tapi kadang-kadang tido awal jugak. Tapi kena bangun lepas 5jam la. Tapi kadang-kadang terlajak jugak jadi 5jam setengah, 5jam nak ke 6jam. Biase la tu kan, waktu level kemalasan sedang memuncak. Hihi. Tapi kalau saya bangun lagi awal & lupa nak kejut syue skali, konfem konfem la lepas dia dah bangun tu bakal kena tadah telinga dengar dia bebel pulak. Haha. Tapi Syue tu slalunye lagi banyak study & lagi kurang tido compare ngan saya. Haaa..tengok..ape ni. Kena la fair & square.
Kena setanding ok. Takpe, takpe..bleh improve lagi insyaAllah. *brape banyak tapi daa*
Final dah nak dekat. Tarikh asal; 7Mei2011 tu dengar kata bakal jadi 21Mei2011. Tapi tu pun macam tak konfem lagi. Tunggu je la nanti coordinator inform balik. Yang penting sekarang study! Minggu ni line internet etisalat sangat sengal lembab slow takleh nak cakap. Sebab tu nafsu untuk on9 jugak berkurang. Nasib baek bila weekend ok dah. Memang saje je kan nak suruh study. Tapi boleh kata saya hari hari pun on9. Tapi guna fon je la. Sebab nak check inbox fb. Mesej dari orang Malaysia. Nak mesej guna fon mahal kot..tak mampu den. Huhuu..

1 comment: