Sunday, March 6, 2011

tiba-tiba rasa tak sabar nak balik cairo!

Sedar tak sedar dah sebulan jugak la dapat cuti extra. Siap bleh balik melawat malaysia tercinta lagi. Tapi sekarang dah mula rasa bosan. Ehh..memang dah lama kot rasa bosan. Sekarang bertambah-tambah lagi. Terlalu lama cuti, dan serius sepanjang kat umah ni tak sentuh langsung buku-buku physio yang berjaya dibawa balik tu. Konon masa darurat tu takleh tinggal, kena jugak bawak balik buku. Tapi hampeh. Langsung kau tak baca najwa! Sentuh pun tidak.

Tapi lepas krisis di Mesir dah pulih, keadaan makin ok insyaAllah. Sebab presiden nye pun dah letak jawatan. Ramai yang huhahuha bila nak balik mesir, ye la..kami dibawa balik di hujung winter break. And sepatutnya kuliah bermula seperti biasa. Paling lama diorang nak extend pun seminggu je katanya. But how? Sebab...kan kami dibawa balik oleh kerajaan. Tak sangka pun bleh balik free! Tiba-tiba nak balik sana kena tanggung sendiri. Tiket bukan harga 10hengget. Lepas tu ramai yang ambik kesempatan pulak, harga tiket melambung lambung nak ke cairo nu ha.. Alhamdulillah kerajaan dah usahakan wat rundingan ngan pihak sana untuk extend lagi kami punye pengajian. Hasilnye ni la..dah sebulan kot pengajian tertangguh. Tak tahu la macam mana nanti. Nak kena kejar syllbus ke sebab final suppose to be on 7th May*yang ni uni saya la..uni laen tak sure pulak tarikh final bila*. Kalau tak ade sebarang perubahan la. Jangan la kacau summer break kami. Nak balik raya kat Malaysia!! Huwaaa~

Dan beberapa minggu lepas sibuk la kat media, berita suratkhabar internet sume pakat duk tayang berita yang kepulangan mahasiswa/wi Mesir akan ditanggung oleh kerajaan negeri masing-masing. Alhamdulillah. Lepas satu, satu perjumpaan. Sume pasal nak balik Mesir. Kalau tak silap ada la dalam 5 kali keluar pegi program, wat urusan nak balik ni. Latest, semalam. Tak tahu la kot kot nanti kena panggil lagi. Sebelum tarikh sebenar penerbangan diconfirmkan. Kemungkinan dipanggil lagi untuk perjumpaan sangat tinggi. Haiyyaa..penat la maen ngan politik nih. Kami jadi mangsa keadaan kah.

Ya Allah, permudahkan jalan bagi kami dalam menempuh dugaan ini.
Pergi nya kami ke bumi anbiya sesungguhnya demi menuntut ilmu-Mu.
Daripada Engkau kami datang, kepada Engkau jualah kami akan kembali..=)

No comments: