Friday, October 15, 2010

melintaslah dengan selamat

pengalaman lintas jalan kat cairo tak yah cakap la..
sumpah berani mati je lintas time kreta banyak banyak & laju laju tu..

sebab kalo nak tunggu jalan clear takde kreta langsung..
memang tak masuk kuliah la kau..

takde zebra crossing macam ni untuk kegunaan kami


so melintas kat sini memang kena berani..redah je pegi..kadang kadang diorang bagi jalan..
tapi kalo nampak kreta tu laju bebenor jangan la kau pegi lintas..cari nahas??
haa..tapi kitorang dah biasa terjerit telolong tengah jalan depan Lulu Center tu..
muahahaa..kantoi sudah..
banyak kali dah pengalaman sipi sipi nak kena langgar..
banyak kali dah dengar emergency break time kitorang melintas..
tapi nak wat camne..diorang bawak kreta macam nak gi racing..
tapi setakat ni takde berlaku kes kes kemalangan kot..alhamdulillah..

kesimpulannya....
melintaslah dengan selamat
pandu cermat jiwa selamat
ingatlah orang yang tersayang

No comments: