aku ni sebenanye sakit hati or kecik hati?
mcm ni critenye..aku ada sorang kawan, kat matrik..rapat kot..boleh share perasaan cite macam macam each another..waktu kenal dia, dia dah berpunya la..pakwe dia beza umur 5 or 6taun kot..tengah study lagi kat salah satu ipta kat ibu kota..diorang kenal ada la dalam dua, tiga tahun tapi baru je start kapel..baru brape bulan cam tu la..pakwe kawan aku tu bukannye ensem ke anak orang kaye ke hape..biase je..tapi dia memang sayang kot ngan mamat tu..aku lah yang jadi pendengar setia kawan aku tu..dia cite diorang bahagia, diorang gaduh, diorang perang..mana yang aku bleh bagi nasihat, bagi pandangan aku tolong la..*bajet pakar je kan..padahal diri seniri pun takde sesape*
alkisahnye dekat kitorang nak final exam kat matrik pakwe kawan aku tu wat hal..jumpe pempuan lain..bukan stakat jumpe la, memang dah kapel pun..pempuan tu anak orang kaya kot..dia la yang bayar kalo diorang kuar makan ke kuar pegi memane ke..boleh pulak macam tu kan..ye la, mamat tu pun tengah blaja lagi..mana ada income tetap, harap ptptn je kot..& pempuan tu penah call kawan aku ni, sound kaw kaw punye..masa tu kawan aku tu dah clash la ngan pakwe dia tu..pempuan tu sound konon kawan aku ni bebudak lagi, study je la dulu..tak yah nak kapel kapel ni..ngan pakwe dia pulak..sebab kawan aku tu kan dah clash ngan mamat tu..kawan aku tu punye la down kena macam tu..dah la kitorang tengah final..memang hati perasaan tak tenteram kot..nangis je memanjang kalo bukak cite ngan aku..dah slalu jatuh sakit sejak hal tu..baru clash dah satu hal..lepas tu pempuan tu duk call memanjang mengacau nak sound bagai..katanyew kawan aku ni nak rampas pakwe dia..padahal pakwe dia tu still lagi contact kawan aku even diorang dah putus..bengong kan mamat tu..*haa, kan dah tersumpah sejebik..tebik posa aku..*
mamat tu aku tak tau la ape masalah nye..dah putus tu sudah la kan..ni still jugak nak contact kawan aku, nak tunjuk yang dia still care pasal kawan aku tu..penah la mamat tu bagitau dia sayang dua dua skali..kawan aku & pempuan tu..ya Allah, sengal giler..aku lak yang bengang ngan mamat tuh..menyampah betol..
dah abis matrik, kawan aku cite mamat tu still call, mesej dia lagi la..kawan aku kata kadang kadang dia jawab je call tu, reply mesej..sebagai kawan katenyew..& kawan aku ni pun ada kenal ngan sorang mamat kat fesbuk..mamat tu kira nak mengisi kekosongan ruang hati kawan aku tu la..kawan aku tanya pendapat aku..so, aku kata kalau bleh terima lelaki tu, why not give a try kan..at least bleh lupakan mamat haprak tak tau malu tuh..so aku dengar cite diorang dah kapel, & ok je..
bila result final keluar, result upu pun dah dapat..ditakdirkan kawan aku ni dapat satu ipta ngan ex-bf dia, mamathaprak tu la..aku dah pesan awal awal kalo tetiba jumpa mamat tu kat kampus jangan layan..wat tak kenal je..tak yah nak sakitkan hati seniri lagi..kawan aku cakap dia tak bagitau mamat tu yang diorang sama uni..tapi last last mamat tu tau jugak..kawan aku penah la cite diorang ada la jumpe kat kafe, borak sket sket..aku dah tak sedap hati dah..tapi kawan aku kata diorang takde pape..kawan je..
minggu lepas kat homepage fesbuk kuar la pasal kawan aku ni..in a relationship with..mamat tu balik..ex-bf dia tu..memang banyak kot komen untuk dia punye status tu..mostly yang tak tau pape akan wish congrate je la..tapi kawan rapat yang jadi pendengar setia memang tentang habis habisan kot..sume tanye kenape die? tapi kawan aku tu tak respon..aku pun dah takleh tunggu respon kawan aku kat fesbuk..aku terus sms dia..tapi kawan aku tu tak reply pun..sakit nye la hati kan..tak tau lah nak kata aku ni terlampau menyibuk hal kawan aku tu ke..tapi aku tak rasa la dia patut terima balik mamat tu..even mamat tu dah clash ngan pempuan tu pun..dah mamat tu penah wat kawan aku sampai macam tu, bleh dia terima lagi mamat tu? yang hari hari kawan aku duk kutuk kata takkan maafkan dah mamat tu segala bagai..tapi last last diorang kapel balik..haa, sekarang aku ni sakit hati ke kecik hati?
sakit hati sebab aku risau mamat tu tak mustahil akan menyakitkan hati kawan aku lagi buat kali seterusnya..or kecik hati sebab kawan aku tak cite pape even sms aku pun dia tak replyy......
"ko ni sakit hati & kecik hati..camni la, tu hidup dia, biar dia tentukan..masing masing dah besar dah bleh pikir sndiri.." -am
mcm ni critenye..aku ada sorang kawan, kat matrik..rapat kot..boleh share perasaan cite macam macam each another..waktu kenal dia, dia dah berpunya la..pakwe dia beza umur 5 or 6taun kot..tengah study lagi kat salah satu ipta kat ibu kota..diorang kenal ada la dalam dua, tiga tahun tapi baru je start kapel..baru brape bulan cam tu la..pakwe kawan aku tu bukannye ensem ke anak orang kaye ke hape..biase je..tapi dia memang sayang kot ngan mamat tu..aku lah yang jadi pendengar setia kawan aku tu..dia cite diorang bahagia, diorang gaduh, diorang perang..mana yang aku bleh bagi nasihat, bagi pandangan aku tolong la..*bajet pakar je kan..padahal diri seniri pun takde sesape*
alkisahnye dekat kitorang nak final exam kat matrik pakwe kawan aku tu wat hal..jumpe pempuan lain..bukan stakat jumpe la, memang dah kapel pun..pempuan tu anak orang kaya kot..dia la yang bayar kalo diorang kuar makan ke kuar pegi memane ke..boleh pulak macam tu kan..ye la, mamat tu pun tengah blaja lagi..mana ada income tetap, harap ptptn je kot..& pempuan tu penah call kawan aku ni, sound kaw kaw punye..masa tu kawan aku tu dah clash la ngan pakwe dia tu..pempuan tu sound konon kawan aku ni bebudak lagi, study je la dulu..tak yah nak kapel kapel ni..ngan pakwe dia pulak..sebab kawan aku tu kan dah clash ngan mamat tu..kawan aku tu punye la down kena macam tu..dah la kitorang tengah final..memang hati perasaan tak tenteram kot..nangis je memanjang kalo bukak cite ngan aku..dah slalu jatuh sakit sejak hal tu..baru clash dah satu hal..lepas tu pempuan tu duk call memanjang mengacau nak sound bagai..katanyew kawan aku ni nak rampas pakwe dia..padahal pakwe dia tu still lagi contact kawan aku even diorang dah putus..bengong kan mamat tu..*haa, kan dah tersumpah sejebik..tebik posa aku..*
mamat tu aku tak tau la ape masalah nye..dah putus tu sudah la kan..ni still jugak nak contact kawan aku, nak tunjuk yang dia still care pasal kawan aku tu..penah la mamat tu bagitau dia sayang dua dua skali..kawan aku & pempuan tu..ya Allah, sengal giler..aku lak yang bengang ngan mamat tuh..menyampah betol..
dah abis matrik, kawan aku cite mamat tu still call, mesej dia lagi la..kawan aku kata kadang kadang dia jawab je call tu, reply mesej..sebagai kawan katenyew..& kawan aku ni pun ada kenal ngan sorang mamat kat fesbuk..mamat tu kira nak mengisi kekosongan ruang hati kawan aku tu la..kawan aku tanya pendapat aku..so, aku kata kalau bleh terima lelaki tu, why not give a try kan..at least bleh lupakan mamat haprak tak tau malu tuh..so aku dengar cite diorang dah kapel, & ok je..
bila result final keluar, result upu pun dah dapat..ditakdirkan kawan aku ni dapat satu ipta ngan ex-bf dia, mamat
minggu lepas kat homepage fesbuk kuar la pasal kawan aku ni..in a relationship with..mamat tu balik..ex-bf dia tu..memang banyak kot komen untuk dia punye status tu..mostly yang tak tau pape akan wish congrate je la..tapi kawan rapat yang jadi pendengar setia memang tentang habis habisan kot..sume tanye kenape die? tapi kawan aku tu tak respon..aku pun dah takleh tunggu respon kawan aku kat fesbuk..aku terus sms dia..tapi kawan aku tu tak reply pun..sakit nye la hati kan..tak tau lah nak kata aku ni terlampau menyibuk hal kawan aku tu ke..tapi aku tak rasa la dia patut terima balik mamat tu..even mamat tu dah clash ngan pempuan tu pun..dah mamat tu penah wat kawan aku sampai macam tu, bleh dia terima lagi mamat tu? yang hari hari kawan aku duk kutuk kata takkan maafkan dah mamat tu segala bagai..tapi last last diorang kapel balik..haa, sekarang aku ni sakit hati ke kecik hati?
sakit hati sebab aku risau mamat tu tak mustahil akan menyakitkan hati kawan aku lagi buat kali seterusnya..or kecik hati sebab kawan aku tak cite pape even sms aku pun dia tak replyy......
"ko ni sakit hati & kecik hati..camni la, tu hidup dia, biar dia tentukan..masing masing dah besar dah bleh pikir sndiri.." -am

No comments:
Post a Comment