baru terima panggilan from a private college beberapa minit yang lalu..
mingguminggu lepas saya submit online application for that college..
saya apply biomed, forensic & pharmacy..
tadi puan M dari kolej tu call..tanya pasal result matrik, pasal tawaran upu..
& dia pun tak tau ape netcentric computing tuh..
3 kali tau saya ulang; netcentric computing..netcentrik computing..perkomputeran netsentrik! haa..'macam' tak penah dengar kan..saya MEMANG tak penah dengar ler..
my first choice memang biomed..tp diorang call tanya nak biomed ke nak farmasi..
diorang prefer saya ambik farmasi kot
sebab saya punye pointer layak je ambik course tu kat sana..
tapi saya tak brape minat actually..plus, saya tak suka obat!
tapi nak serap masuk farmasi kat sana kena lalui proses interview dulu..
sebab farmasi tu kira profesional tahap medical doctor jugak..
tapi diorang kata kalau nak secure ambik biomed bleh je..
so saya macam dah pening balik..tak tau nak pilih ape..
saya ada tanye pasal accreditation untuk pharmacy..
since saya bukan la tau pape kan..
saya just tengok list MQR & that college punye pharmacy takde in the list..
then puan M tu macam nak salah kan saya ke ape ntah..
dia kata saya takleh kata diorang punye course tak diiktiraf
as saya pun tak tau ape itu MQA bila dia sebut benda tu..
saya bleh bagitau Q=qualification je..
dia macam anggap sayabodoh tak tau ape ke..
then dia explain all the steps for private colleges have to take on
in order to get the accreditation..
am i supposed to know all the stages in details??
dia memang la patut tahu sebab dia keje bahagian tu..
and when she said;
"maybe sebab najwa dari pantai timur, najwa tak tau pasal benda2 ni..
kalau students dari selangor ke, johor ke, parents diorang mesti bagitau pasal ni semua....."
oww yeah? all of them?
then what else should i say..teros takde mood nak layan dengar dia potpet2.
.i'm not even get a chance to cut her say..huhh
mingguminggu lepas saya submit online application for that college..
saya apply biomed, forensic & pharmacy..
tadi puan M dari kolej tu call..tanya pasal result matrik, pasal tawaran upu..
& dia pun tak tau ape netcentric computing tuh..
3 kali tau saya ulang; netcentric computing..netcentrik computing..perkomputeran netsentrik! haa..'macam' tak penah dengar kan..saya MEMANG tak penah dengar ler..
my first choice memang biomed..tp diorang call tanya nak biomed ke nak farmasi..
diorang prefer saya ambik farmasi kot
sebab saya punye pointer layak je ambik course tu kat sana..
tapi saya tak brape minat actually..plus, saya tak suka obat!
tapi nak serap masuk farmasi kat sana kena lalui proses interview dulu..
sebab farmasi tu kira profesional tahap medical doctor jugak..
tapi diorang kata kalau nak secure ambik biomed bleh je..
so saya macam dah pening balik..tak tau nak pilih ape..
saya ada tanye pasal accreditation untuk pharmacy..
since saya bukan la tau pape kan..
saya just tengok list MQR & that college punye pharmacy takde in the list..
then puan M tu macam nak salah kan saya ke ape ntah..
dia kata saya takleh kata diorang punye course tak diiktiraf
as saya pun tak tau ape itu MQA bila dia sebut benda tu..
saya bleh bagitau Q=qualification je..
dia macam anggap saya
then dia explain all the steps for private colleges have to take on
in order to get the accreditation..
am i supposed to know all the stages in details??
dia memang la patut tahu sebab dia keje bahagian tu..
and when she said;
"maybe sebab najwa dari pantai timur, najwa tak tau pasal benda2 ni..
kalau students dari selangor ke, johor ke, parents diorang mesti bagitau pasal ni semua....."
oww yeah? all of them?
then what else should i say..teros takde mood nak layan dengar dia potpet2.
.i'm not even get a chance to cut her say..huhh

No comments:
Post a Comment