
genap sudah 30 hari saya meninggalkan kolej matrikulasi kedah, changlun..
awal2 dulu tak tau pun penah wujud tempat nama changlun kat negeri jelapang padi tu..
sampai la jejak kaki kat sana..
dulu saya tak pernah terfikir akan sampai ke sana..
sebab target untuk masuk matrik tak pernah ada dalam kepala..
sampai la keputusan upu keluar,
alhamdulillah saya dapat tempat, nak compare ngan orang laen yang tak dapat langsung..
tapi course yang last skali dalam pilihan..
itu pun sebab saya tak tau nak letak ape lagi bila sampai pilihan ke 8 masa isi upu online..
asasi undang-undang kptm di uitm shah alam selama setahun..
saya juga dapat interview untuk masuk maktab..
& interview tu jatuh pada 11mei2009, hari pendaftaran matrik jugak..
betol waktu tu keliru sangat..
tak tau nak pilih matrik kedah, asasi undang2 uitm shah alam atau interview maktab..
papa kata give a try untuk law..mana tau bleh jadi majistret..konon nye la..
bonda pulak cadangkan pegi je maktab..kalau dapat dah terjamin masa depan insyaAllah..
memang keputusan untuk pegi matrik sangat last minute..
sampai papa kena ambik cuti nak bawak saya pegi bayar yuran matrik,
wat akaun bank rakyat, uruskan dokumen2 sume..sorry papa, for making u feel bad..
nasib baek ramai jugak kawan2 yang dapat matrik tu..
kawan2 masa primary ada..kawan2 high school pun ada..
so i'm not alone there..
awal2 dulu tak tau pun penah wujud tempat nama changlun kat negeri jelapang padi tu..
sampai la jejak kaki kat sana..
dulu saya tak pernah terfikir akan sampai ke sana..
sebab target untuk masuk matrik tak pernah ada dalam kepala..
sampai la keputusan upu keluar,
alhamdulillah saya dapat tempat, nak compare ngan orang laen yang tak dapat langsung..
tapi course yang last skali dalam pilihan..
itu pun sebab saya tak tau nak letak ape lagi bila sampai pilihan ke 8 masa isi upu online..
asasi undang-undang kptm di uitm shah alam selama setahun..
saya juga dapat interview untuk masuk maktab..
& interview tu jatuh pada 11mei2009, hari pendaftaran matrik jugak..
betol waktu tu keliru sangat..
tak tau nak pilih matrik kedah, asasi undang2 uitm shah alam atau interview maktab..
papa kata give a try untuk law..mana tau bleh jadi majistret..konon nye la..
bonda pulak cadangkan pegi je maktab..kalau dapat dah terjamin masa depan insyaAllah..
memang keputusan untuk pegi matrik sangat last minute..
sampai papa kena ambik cuti nak bawak saya pegi bayar yuran matrik,
wat akaun bank rakyat, uruskan dokumen2 sume..sorry papa, for making u feel bad..
nasib baek ramai jugak kawan2 yang dapat matrik tu..
kawan2 masa primary ada..kawan2 high school pun ada..
so i'm not alone there..
hidup di kolej matrikulasi kedah sungguh memberi pelbagai pengalaman dalam hidup ni..
manis, masam, pahit, kelat, payau semua ada..
tapi ni la erti hidup, kalau takde sume pengalaman macam tu,
mungkin kita tak pernah nak hargai ape yang kita ada, ape yang kat depan mata..
saya bersyukur sangat2 sebab jumpa kawan2 yang betol2 kawan..
ye la, hidup ni kalau sorang2 je susah jugak..
at least ada teman nak teman berjalan, teman makan,
teman wat keje assignment report segala..
teman dengar curah perasaan, teman berkongsi cerita gossip hangat,
teman luah rasa tak puas hati, teman hidup di kolej..
semester 1, mula2 saya dapat sains fizikal..
lepas tu isi borang kat hep mintak tukar sains hayat..
ntah knape tak maw fizik..mengade kan..
saya dapat praktikum h6p2..kelas tutorial h6t2b..
masuk kelas h6t2b la sy jumpe kawan2 yang sangat rapat sampai abis matrik..
yang boleh sama2 nak bergurau senda nak kutuk2,
nak saling mengate pastu saling memujuk..
nak bersaing dalam kelas sape dapat skor especially kuiz kimia..
hmm..indah sungguh perkenalan..
mereka la yant & et..
pape hal memang kitorang bertiga la..
kalau saya jalan sorang memang bdk2 h6p2 akan tego, aik sorang je..
ape tah lagi kalau jalan berdua je ngan salah sorang yant or et..
mesti orang akan tanya mana sorang lagi..
manis, masam, pahit, kelat, payau semua ada..
tapi ni la erti hidup, kalau takde sume pengalaman macam tu,
mungkin kita tak pernah nak hargai ape yang kita ada, ape yang kat depan mata..
saya bersyukur sangat2 sebab jumpa kawan2 yang betol2 kawan..
ye la, hidup ni kalau sorang2 je susah jugak..
at least ada teman nak teman berjalan, teman makan,
teman wat keje assignment report segala..
teman dengar curah perasaan, teman berkongsi cerita gossip hangat,
teman luah rasa tak puas hati, teman hidup di kolej..
semester 1, mula2 saya dapat sains fizikal..
lepas tu isi borang kat hep mintak tukar sains hayat..
ntah knape tak maw fizik..mengade kan..
saya dapat praktikum h6p2..kelas tutorial h6t2b..
masuk kelas h6t2b la sy jumpe kawan2 yang sangat rapat sampai abis matrik..
yang boleh sama2 nak bergurau senda nak kutuk2,
nak saling mengate pastu saling memujuk..
nak bersaing dalam kelas sape dapat skor especially kuiz kimia..
hmm..indah sungguh perkenalan..
mereka la yant & et..
pape hal memang kitorang bertiga la..
kalau saya jalan sorang memang bdk2 h6p2 akan tego, aik sorang je..
ape tah lagi kalau jalan berdua je ngan salah sorang yant or et..
mesti orang akan tanya mana sorang lagi..
budak2 laki yang nak ngorat kawan2 baek saya tu pun tanya kami la
kut nak wat modal nak bersembang..haha..
sungguh saya sayang mereka..
bleh je nak bercerita macam2..soal hati perasaan tak usah cakap..
nak gosip pasal lecturer pun bleh je kitorang bertiga capai kata sepakat..
wahahah..toing, tumbuh tanduk..
kut nak wat modal nak bersembang..haha..
sungguh saya sayang mereka..
bleh je nak bercerita macam2..soal hati perasaan tak usah cakap..
nak gosip pasal lecturer pun bleh je kitorang bertiga capai kata sepakat..
wahahah..toing, tumbuh tanduk..
masuk sem2 pulak berjumpa dengan shira..
memang happening la..
sebab shira jenis yang memang banyak je idea
nak bercakap nak balas ape orang cakap..
memang susah la nak menang kalau berdebat dengan dia..
kecoh kelas dibuatnye..
tapi dia baik hati..
berterus terang..sangat2 tolerate..& berkomitmen..
kalau bagi keje senang cite siap la..
kalau wat keje group pun ok..give & take..
i miss this girl..big time..
this is what i miss bout kedah matriculation college, changlun..

No comments:
Post a Comment