semalam kakIm ajak temankan pegi kenduri kawen kawan dia..
kata kakIm kalau sesat pun at least sesat berdua..huu..
sebab dia pun tak pernah pegi rumah kawan skolah dia tu..
lepas zohor kami bertolak..kakIm drive..cuaca sangat panas..
habis cair kami punye make-up ok..hehh~
tiba2 temperature kreta naek..sampai merah dah kat board tu..
cuak la jugak..teringat bang long dulu enjin kreta berasap meletup kat tengah bandar..
lepas je traffic light kami berhenti tepi jalan..
masa kat traffic light sebelom tu macam ada bau hangit..
lepas berhentikan kreta, tutup suis segala.
.tertunduk2 tertonggeng nak tengok bawah kreta kut ada apa2..
tapi takde nampak ape..
so kami decide untuk tidak on air-cond..bukak tingkap..
biar la panas pun..daripada meletup tak pasal..
teruskan perjalanan tapi temperature tinggi lagi..
call abang tanya..abang suruh berhentikn kreta & tutup air-cond..
kami dah buat..
abang suruh patah balik rumah bila bagitau temperature dah merah kat board..
tapi kami atas jambatan waktu tu..& jalan jam..
susah kalau nak patah balik, kami pun dah agak jauh..
alhamdulillah temperature makin turun as jalan makin smooth..
sampai la ke rumah pengantin..
makan borak2 ngan pengantin kejap..
lepas rombongan pengantin lelaki sampai untuk persandingan, kami blah..
orang ramai sangat..sesak nafas dibuatnye..
nak naek jambatan tu jam lagi..sebab dari 3 lorong ke 1 lorong sahaja..
tambah2 sebelah sana tengah ada pembinaan flyover segala..
dah la cuaca panas kan..temperature kreta naek lagi..
we guess sebab kreta merayap je, takleh jalan ngan smooth sebab jalan jam,
itu sebab temperature naek..selain cuaca panas..
at last, selamat sampai ke rumah jugak..
kena sound dengan bonda sebab berani je teruskan perjalanan sampai ke sana..
papa pun macam marah jgak la..sebab risiko nak meletup tu sangat tinggi..
sekian, berhati-hati di jalan raya~
kata kakIm kalau sesat pun at least sesat berdua..huu..
sebab dia pun tak pernah pegi rumah kawan skolah dia tu..
lepas zohor kami bertolak..kakIm drive..cuaca sangat panas..
habis cair kami punye make-up ok..hehh~
tiba2 temperature kreta naek..sampai merah dah kat board tu..
cuak la jugak..teringat bang long dulu enjin kreta berasap meletup kat tengah bandar..
lepas je traffic light kami berhenti tepi jalan..
masa kat traffic light sebelom tu macam ada bau hangit..
lepas berhentikan kreta, tutup suis segala.
.tertunduk2 tertonggeng nak tengok bawah kreta kut ada apa2..
tapi takde nampak ape..
so kami decide untuk tidak on air-cond..bukak tingkap..
biar la panas pun..daripada meletup tak pasal..
teruskan perjalanan tapi temperature tinggi lagi..
call abang tanya..abang suruh berhentikn kreta & tutup air-cond..
kami dah buat..
abang suruh patah balik rumah bila bagitau temperature dah merah kat board..
tapi kami atas jambatan waktu tu..& jalan jam..
susah kalau nak patah balik, kami pun dah agak jauh..
alhamdulillah temperature makin turun as jalan makin smooth..
sampai la ke rumah pengantin..
makan borak2 ngan pengantin kejap..
lepas rombongan pengantin lelaki sampai untuk persandingan, kami blah..
orang ramai sangat..sesak nafas dibuatnye..
nak naek jambatan tu jam lagi..sebab dari 3 lorong ke 1 lorong sahaja..
tambah2 sebelah sana tengah ada pembinaan flyover segala..
dah la cuaca panas kan..temperature kreta naek lagi..
we guess sebab kreta merayap je, takleh jalan ngan smooth sebab jalan jam,
itu sebab temperature naek..selain cuaca panas..
at last, selamat sampai ke rumah jugak..
kena sound dengan bonda sebab berani je teruskan perjalanan sampai ke sana..
papa pun macam marah jgak la..sebab risiko nak meletup tu sangat tinggi..
sekian, berhati-hati di jalan raya~

No comments:
Post a Comment