Monday, February 13, 2012

say NO to V day

Assalamualaikum.

Tahu sebab apa



.......??

Sebabb..

"Katakanlah: Hai orang-orang kafir.
Aku tidak akan menyembah apa yang kalian sembah.
Dan kalian tidak akan menyembah apa yang aku sembah.
Aku tidak pernah menyembah apa yang kalian sembah.
Dan kalian tidak pernah menyembah apa yang aku sembah.
Untuk kalian agama kalian dan untukku agamaku".
(Al-Kafirun : 1-6)


Kita tak boleh sambut perayaan agama lain. Sebab kita kan orang Islam. Sambut perayaan Islam sudaa.. Sebab perayaan yang melibatkan agama ni, melibatkan akidah jugak. Islam dah ada garis panduan.

لَكُمۡ دِينُكُمۡ وَلِىَ دِينِ

No comments: