Dengan berakhirnya sesi oral test Histo tadi, maka dengan rasminya berakhir la paper Histology yang merupakan last subject untuk subjek medik first year. Rileks2. Bukan dah total freedom..belom..sabaq naa.. Ada lagi 2 paper; Al-Quran & Bahasa Arab. Tapi serius rasa lega sangat2 sebab dah selesai those subject. Btw, for your information, kitorang kat sini pakai sistem tahunan. Bukan macam kat malaysia ikut semester tu. So, kitorang punye final included all syllbus from the start of the year. So, memang agak sakit la kan nak habiskan sume buku tu untuk final. Soalan brape je yang keluar. Fuhh~
Written semalam. Soalan boleh tahan la. Ada yang bleh jawab, ada yang tak complete sangat. Ada lukisan lupa label. Adeh. Tang glomus tu memang blurr tak tau ape la. Bleh pulak bantai lukis & explain pasal transitional epithelium in urinary bladder. Padahl tu dalam arterio-venous anastomosis. Ahakss. 2 markah hilang disitu. Yang laen overall insyaAllah la boleh.
Tadi pulak practical & oral. Before spotting drawing dulu. Yeay, spot hyaline cartilage menjadi! Caya lah~ Untuk drawing tu kena lukis aorta jugak. Tapi part tunica intima macam salah je. T_T Lepas tu masuk lab untuk spotting. 8 slide microscope & 2 EM diagram. Lepas tu lama gila nak tunggu turn untuk oral. Sampai bosan nak muntah dah. Dah la lapar. =,= Tapi paling best oral dapat dukturah sporting! Terbaek arr~ Tanya memang yang basic je. Tak mintak jawapan banyak pulak tu. Macam membranous organelles, suruh state 3 je. Non-branched connective tissue cells, suruh state 2 je. Lining epithelium of trachea & aorta, bone cells. Alhamdulillah jawab dengan baek insyaAllah.
Lepas tu balik Zohor then heret Aya & Beyja kuar cari makan. Fast food yang duk mengidam dari minggu lepas ler. jalan2 cuci mata kat Genena Mall jugak. Kejap je lepas tu terus balik rumah sebab penat!
Ape2 pun alhamdulillah dah selesai. Nak fokus hafal untuk Quran & refresh balik Arab je nanti. InsyaAllah sume ok je kan. Tak sabar nak balik Malaysia nih. Orang2 kat tanah air pun mula dah tanya bila nak balik. Tunggu ye. Tak lama lagi I balik laa~

No comments:
Post a Comment