Lokasi: Azhar Park a.k.a. Hadiqah Azhar
Peserta: 10 Budak Hitam
Hari minggu kami manfaatkan untuk berpiknik di taman bunga yakni Hadiqah Azhar yang budak-budak kuliah duk heboh cantik lawa besar luas best nak bergambar ber
guling bergolek ala-ala salam perantau gitu.

~10 budak hitam mengucapkan Selamat Hari Raya~
Diorang siap goreng bihun, buat cucur & KakMira punye fruit salad yang superb tuh. *i tak tolong pun* memang semangat la nak pegi piknik! Konon nak pegi 8.30 kan. Jangan harap la kalau pukul 8 tu masing-masing baru terhegeh-hegeh berebut toilet nak mandi nak iron baju. Before tuh sibuk duk menggaya baju ngan skirt ngan shawl segala bagai. Korang nak pegi piknik ke nak gi photoshoot ni? Ok..3 in 1.. Jalan + makan + berfotogediks.
3trip teksi kot. Sebab 9orang. Last yang kuar dari rumah saya, Aya & Syue la. Tu pun Syue dah bebel-bebel sebab dia awal lagi dah siap mandi. Saya & Aya pulak 2 yang terakhir guna toilet tu. Hehehehee.. Tambah-tambah lagi saya duk membelit-belit shawl lama depan cermin, lagii la Syue membebel. Hampir pukul 10 baru turun kot. Ngee~
Kitorang straight dari rumah ke hadiqah. Wani, Nusai & KakMira dah sampai sana waktu kitorang baru keluar rumah tu. Dah sampai sesat taktau mana nak pegi port diorang tu. Wani datang ambik kat depan baru la sampai kat sana. Naik bukit turun bukit lagi. Luas kot hadiqah tu. Dan cantik! It's spring anyway. Bunga-bunga sedang berkembang. Memang sesuai la ngan meks meks bunga yang giler kamera ni kan.
Duduk hilangkan penat dulu sambil kunyah chipsy sementara tunggu trip lagi satu. Beyja, Nik & Silah. Tiba-tiba datang satu group orang arab. Ngan bebudak ramai. Sowwar mumkin?? Nak mintak tolong kitorang ambik gambar diorang ke? Bukan, nak bergambar ngan kitorang. Haa. Rasa femes kejap kan. Lepas tu diorang ajak maen sama lagi. Ntah permainan ape bukan paham pun. Tapi macam kira 10 by 10 sampai 100, peluk orang sebelah. Sape takde partner go out~
Lepas tu sume sampai. Diorang bertiga tu pegi beli KFC rupenye. Tunggu KFC bukak
pukul 10Aik, nampak macam Yana. Dengan 'sepupu' musyrif dia. Ehemm, Saje je kan, dah la tak wish besday saya. Nasib baek saya cekal, tak tacing. Tiba-tiba Aya suruh saya ambik satu bungkusan tepi pokok dekat ngan port kitorang tu. Eh, bukan suruh, paksa. =,=
Ok, kotak kek. Tau dah, nak celebrate besday saya yang korang saje je wat tak tau tak wish & wat tak dengar je bila budak kuliah laen wish kan. Macam tak tau haihh..

special sebab ada nama saya
Thanx korang..sayang korang ketat-ketat. Susah-susah je. Ngan Yana lagi, turun dari Tanta tuhh. Ngan kek made by Malaysian. Ustaz Saiful kan. Sedapp kek coklat tuh. Kalau nak tempah try la usha facebook dia. Tapi harga tak tau la brape, of course diorang taknak bagitau la kan. Lepas dah abis makan sampai semua kekenyangan kitorang pun start la jalan-jalan cari port nak berfotogedik. Kejap-kejap berenti nak ambik gambar. Kejapnak posing camtu. Kejap nak gaya cenggini. Adehh, nak layan sume 10 memang la. Tapi dah biasa, tak kesah. Sume pun satu kepala bab giler kamera nih.

here we go
Dah penat berjalan daki bukit turun tangga berposing bergambar, sampai Wani dah landing bagai tunggu kitorang yang tak puas lagi bergambar nih. Tengok Wani dah penat, decide nak balik la. Lagi pun Zohor belom lagi. Balik rumah sume pakat nak transfer gambar. Suke tengok gambar-gambar kitorang sume tu. Lawa. Cehh. Puji diri sendiri ye..
10 budak hitam, nanti kita pegi lagi ek. Tadi baru sket kot jalan. Banyak lagi tempat menarik nak bergambarr~ Lepas final ok. Lega esok cuti bila KakDi wat announcement kat batch group tadi. Sebab masing-masing memang penat sakit pinggang lenguh kaki pegi picnik. ^_^

No comments:
Post a Comment