Baru selesai surprise party! Suprise sangat k0t. Sampai ada orang nanges. Haha. Actually kit0rg wat party sambut belated besday 3org daripada 10 budak hitam yg skarang dah jadi 9. Beyja 14mac, Nusai 20mac & Silah 27mac.. Oleh sebab hal2 yang tak dapat dielakkan sebab ri0t, flight balik cair0 tak sama, nak tunggu sume ada segala, terpaksa la p0stp0ne lepas seminggu bulan april ye..

Kakmira dah beli kek semalam. Tumpang fridge umah Ilham*classmate 1 imarah*. Then kit0rg order nasi ayam bakar, ada kedai kat Asyir wat delivery. Macam2 alasan bagi so dat tak yah masak untuk dinner. Sampai Beyja heran. Budak rumah ni mana penah nak skip nasi. Lepas isyak tu sebok la nak turun ambik kek & delivery baru sampai. Beyja yang kono
n dah kenyang sebab baru balik dari teman orang dating tiba-tiba nak masak megi. Tak ke haru. Kitorang dah tempah nasi kot. Karang tak habis membazir je. Saya tengah solat waktu kejadian. Tak tahu ape yang berlaku, lepas solat tu dengar bising-bising kat dapur. Megi Beyja hilang! Tak tahu mana pegi. Dia letak atas meja kat dapur tu je kot. Tinggal sekejap sebab nak cuci periuk dalam sinki. Toleh belakang dah lesap! Mengamuk la dia. Lapar sangat kot. Kitorang pun heran. Waktu tu ada saya, Syue & Nik sama kat dapur. Ke Beyja salah letak? Orang letak atas meja tu je! Takkan megi tu berjalan kot? Mana orang tau! Pegi la solat dulu. nanti kita cari balik. Haa..kan dah mengamuk budak tu. Meraung hentak-hentak kaki bagai. Isk isk iskk.. Lepas diorang dah naek, ketuk pintu, saje je nak suruh 1 of yang diraikan untuk bukak pintu. Even kitorang kat dapur dekat je ngan pintu tu. Saje la nak wat surprise kan. Last-last Silah yang bukak pintu, tapi lepas bukak dia terus masuk bilik. Jadinye, yang 3orang kat luar umah siap nyanyi happy birthday to you..happy birthday to you..dah macam nyanyi sesama diorang 3orang je. Hampeh disitu. Haha.
Tapi kes Beyja tak habis lagi. KakMira siap bawak kek masuk bilik lagi. Tengok-tengok Beyja dah telentang atas katil ngan telekung lagi. Nangis sebab megi hilang! Padahal orang nak suprisekan dia. Budak ni sungguh la. Lawak giler Beyja menangis merajuk sebab megi dia tiba-tiba lesap. Rugi btol tak rakam detik-detik itu. Sebenarnye segan la dia sebab merajuk pasal megi, padahal orang nak hidang nasi lauk ayam bakar + kek sebijik!

Tapi kek share 3orang lah ye. Besar tau. sedap jugak. Tapi topping dia tu maniss sangat la.. Kitorang ajak Ilham & ahli beit skali join the celebration. Alhamdulillah, sambut kat umah je. Sebab dah belated kan. Untuk 3orang skaligus pulak tu. Save bajet la sket. Hehe.

Terasa ikatan ini makin indah. Thank you Allah!

No comments:
Post a Comment