Weekend hari tu turun Shah Alam lepak lepak ngan my sisters kat sana. Sebab nye kan dah 2 minggu lebih balik Malaysia tapi tak jumpa diorang lagi. Nanti nak kena balik Cairo pulak, takut tak sempat jumpa jugak. So decide la nak gi jalan jalan kat sana.
Tapi kejap je kot. Macam tak puas nak gi jejalan. Bagitau papa nak gi umah kakYo kat Shah Alam. Papa pun belikan tiket, pergi balik terus. naek bas ke Shah Alam jumaat pagi, balik KB balik ahad malam. Bak kata papa, baru la tak susahkan diorang kat sana. Sebab jumaat tu kakIm takde kelas, bleh la gi ambik kat hentian putra tu. kakYo plak skolah sesi petang.
Yang bengang nye bas tu lembab giler kot.. Bertolak dari pukul 9.30pagi, 6.30petang baru sampai kat putra. kakIm bajet 4.30 dah bleh sampai kot, dia pun dah ready kat KL sentral. Call pukul 4 tu saya baru kat Raub. Kesian kakIm kena tunggu lama pulak. Then redah hujan ke stesen komuter sebab depan putra tu tengah renovate ape ntah. Naek komuter ke Shah Alam. Sampai stesen S.Alam dah maghrib. Naek kereta kakYo pegi solat & makan kat seksyen2. Lepas tu kakYo & abeP bawak pegi tesko pulak, diorang cari barang rumah. Baru dapat gaji kan. Kitorang pun jalan jalan cuci mata je. Then balik berehat.
Esok nye, sabtu. Pegi jalan jalan kat putrajaya. Bergambar kat taman botani,

window shopping kat alamanda, lunch kat CRS alamanda, solat kat masjid putra.

Then balik S.Alam. Pegi PKNS, Plaza Alam Sentral. Haa..kat masa sampai kat PAS tu macam pelik la, apesal sume orang pegang eskrem ni. Bukan 1, 2 sorang pulak tu. Diorang beli eskrem harga 99sen tu ke? Rupa rupanye cornetto tengah agih eskrem free.. 2sorang. Tapi kitorang ambik 1 je kot. Sebab nye perisa stroberi. Tak minat sangat. Makan sebab orang bagi free je. Window shopping lagi kat pkns & pas tu. Survey baju kurung cotton. kakIm pun duk survey baju dinner dia. Last last tak beli ape pun. Sebab tengok yang kat tesko semalam lagi murah kot. ngeee~
Then on da way balik singgah beli ABC milo. Sedapp tapi manis sangat. Huhuu.. Lepas isyak keluar lagi, pekena roti nan & teh tarik kat restoran mamak, restoran hakim namanye. kakYo la ni suggest makan nan cheese. Licin aku bedal. Sedapp kot. erkk..setakat ni sume makan sedap je. orang belanja, mana tak sedap kan.
Ahad. Pegi jusco pulak. Konon nak usha usha baju jugak. Ada la yang berkenan, tapi KIV dulu. Tetiba tengok kakYo & abeP kat kaunter beli jam tangan. Pegi la join sekaki, sebab memang nak beli jam jugak. Yang lama dah putus masa kat epot cairo hari tu. Ala, jam 10hengget je kot. Then aunty tu tanya bajet berapa untuk jam tu. Terus dia keluarkan yang paling lawa kat situ. terus terjatuh hati & setuju nak beli. Ngaa~ Nasib baek ada less. Duit yang draw tadi konon nak wat beli baju dah jadi duit wat beli jam. Takpe la, sekali sekala beli jam yang bukan harga 10hengget.
Then kuar nak ke giant pulak. Ingat bleh la jumpa Mea. Sebab giant tu dekat ngan MSU. Tapi takleh jugak. Mea susah nak dapat teksi, kitorang pun tak dapat parking. Go on ke tesko S.Alam je la..shopping kat sana then balik tido. Lepas asar turun ke stesen komuter S.Alam. Naek komuter ke putra. Sebab i punye bas pukul9 malam ke KB. Bye bye Kuala Lumpur~
Tapi kejap je kot. Macam tak puas nak gi jejalan. Bagitau papa nak gi umah kakYo kat Shah Alam. Papa pun belikan tiket, pergi balik terus. naek bas ke Shah Alam jumaat pagi, balik KB balik ahad malam. Bak kata papa, baru la tak susahkan diorang kat sana. Sebab jumaat tu kakIm takde kelas, bleh la gi ambik kat hentian putra tu. kakYo plak skolah sesi petang.
Yang bengang nye bas tu lembab giler kot.. Bertolak dari pukul 9.30pagi, 6.30petang baru sampai kat putra. kakIm bajet 4.30 dah bleh sampai kot, dia pun dah ready kat KL sentral. Call pukul 4 tu saya baru kat Raub. Kesian kakIm kena tunggu lama pulak. Then redah hujan ke stesen komuter sebab depan putra tu tengah renovate ape ntah. Naek komuter ke Shah Alam. Sampai stesen S.Alam dah maghrib. Naek kereta kakYo pegi solat & makan kat seksyen2. Lepas tu kakYo & abeP bawak pegi tesko pulak, diorang cari barang rumah. Baru dapat gaji kan. Kitorang pun jalan jalan cuci mata je. Then balik berehat.
Esok nye, sabtu. Pegi jalan jalan kat putrajaya. Bergambar kat taman botani,
window shopping kat alamanda, lunch kat CRS alamanda, solat kat masjid putra.
Then balik S.Alam. Pegi PKNS, Plaza Alam Sentral. Haa..kat masa sampai kat PAS tu macam pelik la, apesal sume orang pegang eskrem ni. Bukan 1, 2 sorang pulak tu. Diorang beli eskrem harga 99sen tu ke? Rupa rupanye cornetto tengah agih eskrem free.. 2sorang. Tapi kitorang ambik 1 je kot. Sebab nye perisa stroberi. Tak minat sangat. Makan sebab orang bagi free je. Window shopping lagi kat pkns & pas tu. Survey baju kurung cotton. kakIm pun duk survey baju dinner dia. Last last tak beli ape pun. Sebab tengok yang kat tesko semalam lagi murah kot. ngeee~
Then on da way balik singgah beli ABC milo. Sedapp tapi manis sangat. Huhuu.. Lepas isyak keluar lagi, pekena roti nan & teh tarik kat restoran mamak, restoran hakim namanye. kakYo la ni suggest makan nan cheese. Licin aku bedal. Sedapp kot. erkk..setakat ni sume makan sedap je. orang belanja, mana tak sedap kan.
Ahad. Pegi jusco pulak. Konon nak usha usha baju jugak. Ada la yang berkenan, tapi KIV dulu. Tetiba tengok kakYo & abeP kat kaunter beli jam tangan. Pegi la join sekaki, sebab memang nak beli jam jugak. Yang lama dah putus masa kat epot cairo hari tu. Ala, jam 10hengget je kot. Then aunty tu tanya bajet berapa untuk jam tu. Terus dia keluarkan yang paling lawa kat situ. terus terjatuh hati & setuju nak beli. Ngaa~ Nasib baek ada less. Duit yang draw tadi konon nak wat beli baju dah jadi duit wat beli jam. Takpe la, sekali sekala beli jam yang bukan harga 10hengget.
Then kuar nak ke giant pulak. Ingat bleh la jumpa Mea. Sebab giant tu dekat ngan MSU. Tapi takleh jugak. Mea susah nak dapat teksi, kitorang pun tak dapat parking. Go on ke tesko S.Alam je la..shopping kat sana then balik tido. Lepas asar turun ke stesen komuter S.Alam. Naek komuter ke putra. Sebab i punye bas pukul9 malam ke KB. Bye bye Kuala Lumpur~

No comments:
Post a Comment