Friday, November 12, 2010

tak mau dah pegi sana

konon nye la kan tak nak pegi sana dah..
naik bas himpit himpit dekat sejam setengah kot..kena berdiri pulak tuh..
orang arab pulak sebok nak mencelah masuk pegi belakang..langgar kita..
dah la kita ada wudhuk..nak jaga wudhuk tu ok..sebab tak solat asar lagi..
susah nak cari masjid yang ada toilet, tempat wudhuk yang sempurna..
so kitorang memang selalunye kuar umah dengan berwuduk
& selalu la kena hati hati jaga wudhuk tu so dat tak batal..pheww~
serius pening ngan atobah..
lepas tu kena tinggal lak ngan musyrifah yang suppose to guide kitorang kat situ
sebab kitorang tak biase pegi lagi..
bila dah tak nampak musyrifah kat depan kitorang macam lost!
tak tau nak pusing mana..dah la tak penah sampai kan..
orang pulak masya Allah punye la ramai..sebab esok raya kot..
then kitorang decide untuk tukar destinasi ke hussain..
sebab kat hussain dah selalu pegi..takde la pening sangat..
tapi susah pulak nak dapat teksi..
ada teksi yang nak hantar pun nak mintak tambang lebih..
maybe sebab orang ramai jalan jam kot..
padahal macam dekat je atobah ngan hussain tu..
lepas tu dah azan maghrib pulak..
dah dapat teksi kitorang berpecah..
sebab 1 teksi maksimum 4 orang..
bleh la sumbat 5 orang pun kalo nak..tapi ada sesetengah teksi taknak ambik 5orang..
sampai husain lupa jalan nak masuk masjid husain..
sebab teksi tu hantar depan masjid azhar..
macam blurr lupa pulak masjid azhar & masjid hussain tu bukan masjid yang sama..
huhuu..
cuak..sebab dah malam..
calling calling dua lagi teksi yang tak sampai lagi..
susah kan bila berpecah & tak jumpe balik kawan kawan kita tu..
padahal bukan tak biase pegi tempat tu..
cuak lagi.
.sebab kitorang keluar sendiri..tak expect pulak sampai ke malam..
ni gara gara pening ngan atobah & susah dapat teksi la ni..
kitorang sepatutnye kena ada musyrif..sebab dah malam..
so call iqbal & da geng tolong datang jemput + jadi musyrif..
mintak bantuan skuad tambahan dari arma jugak, aman..
lambat nak tunggu 1 group lagi shoping..
kitorang layan abang arab tu jual epal bersalut ape ntah..macam madu kot..
melekit lekit lekat kat gigi..huhuu..

lepas tu susah lak nak divide sebab kami 14 orang, musyrif 4 je..
satu teksi bleh naek 4 orang je..
tapi alhamdulillah..
last last sume selamat sampai umah..
sume gara gara nak raya..semangat nak pegi shoping raya la konon..


masa shopping shopping kat hussain tu, ada la satu kedai ni..
sebab tunggu aya nak beli selendang..
pak arab tu duk sebok sebok ajak bersembang..
tak paham sangat pun apa dia cakap..
just iyekan aje..aiwah..aiwah..
rupanye dia tanya dah kawen blom..
dah aku aiwahkan, dia tanya lagi knape takde cincin kalo dah kawen
*aiyokk..kuar rumah tadi lupa pakai cincin daa..*
boleh pak arab tu kata aku tipu dah kawen, sebab kat jari kosong tak bercincin
pak arab tu siap ajak kawen lagi tu..
euwww~
please la..cermin diri tu dulu ok..huhuu

serius sebelom ni memang penah orang bagitau,
kat mesir kalau kuar umah better pakai cincin..
sebab kalo orang arab tengok, dia pikir dah kawen, insyaAllah dia tak kacau dah..
kalau tak jadi macam tu la..
ajak kawen ngan dia..ishhhh..
tak hingin~
lepas ni nak kuar jangan lupa sarung cincin dulu ye..




No comments: