alhamdulillah..masuk syawal ke-4 hari ini..
awal awal dah booked kreta bonda nak gi beraya ngan kawan kawan..
biase la, kami adek bradek memang kena berebut kreta bonda kalau nak kuar..
sebab belum ada kenderaan sendiri kan..huhuu..
dah janji ngan ida & nelly nak gi beraya..tapi saya akan ke rumah ida dulu, raya kat sana dulu before angkut ida ke destinasi seterusnya..
malam tadi mueh sms bagitau nak jumpe la before saya fly ke cairo..
ajak dia datang umah hari khamis..
tapi majlis bertandang kakak dia pulak hari khamis tu..nun di perlis sana..
so bagitau jumpe kat umah nelly la, beraya kat sana..
ok, set..jumpa di sana..
tapi tiba tiba pagi ni mueh sms tanya nak turun pukul brape..
orang nak pegi umah ida dulu la..nak ikut jugak ke..nak turun kul 10 kot..
nak ikut sangat jom la..
tapi tak yah nak ngade nak datang ambik kat umah kalo ko takde teman..
pegi sendiri sendiri je ok..
&&&
sengal la sket sebab dia biar saya tunggu dia 15 minit kat tepi jalan tu ok..
gerammmm je rasa..nasib baek bulan raya..
and...
tak jadi nak marah sebab dia sampai je, dia berenti belakang kelisa bonda,
& turun, datang berjalan ke arah saya yang sedang menunggu kepanasan..
say sorry *ada ke?* and suruh saya lead jalan ke rumah ida..
sejuk hati sket sebab dia gentleman..haha..gentleman la sangat..dah wat salah kan..
padan muka sebab terlajak jalan..terlepas lorong..
kan dah susah nak patah balik..sebab jalan kampung kan..
nasib baik i pakai kreta auto..senang sket jalan..
segan tak bila sampai kat umah ida 2 buah kreta macam datang spuloh orang
tapi sebenanye 2 orang je..saya & mueh..sahaja..
tak lama pun kat umah ida sebab kan sampai tu dah lewat..gara gara tunggu mueh yang sangat rajin tolong mak dia pegi beli santan kat pasar pagi tu..
haa..ambik kau..kan dah kena bebel..
lepas tu kidnap ida bawak pegi umah nelly pulak..
sampai umah nelly bertambah ahli rombongan cik kiah..
sebab mueh dah ajak shafiq & azlan join the rombongan..
tau segan ngan kitorang..
tapi sebenarnye mueh tak tahan kalo dia sorang je nak layan ustazah *mama nelly* bersembang..serius..kitorang pun..shhhhh..
bukan ape..sebab dah terlebih limit time jugak kat umah nelly..sebab kan dah janji nak gi beraya umah ida sorang lagi..our future dentist insyaAllah..
lepas beraya umah ida-dentist, kitorang bergerak ke rumah pengantin baru..
wallahh..classmate saya yang dah kawen tu..nak gi kenal ngan orang rumah dia la..
kali ni mueh pulak lead jalan..sebab kitorang memang tak kenal umah azhairul tu..
langkah kanan je..sebab waktu kitorang sampai azhairul & family tengah bakar sate..
makan sate la pulak kan..alhamdulillah, kenyang..
semoga berbahagia kepada pengantin baru..
abis tu kitorang balik..dak laki duk melepak umah azhairul lagi waktu tu..
kitorang dah penat, mintak diri dulu..lagipun zohor dah nak abis..
tapi mistake betol..takde gambar pun pegi beraya..sebab saya tak bawak kamera..*sighh*
awal awal dah booked kreta bonda nak gi beraya ngan kawan kawan..
biase la, kami adek bradek memang kena berebut kreta bonda kalau nak kuar..
sebab belum ada kenderaan sendiri kan..huhuu..
dah janji ngan ida & nelly nak gi beraya..tapi saya akan ke rumah ida dulu, raya kat sana dulu before angkut ida ke destinasi seterusnya..
malam tadi mueh sms bagitau nak jumpe la before saya fly ke cairo..
ajak dia datang umah hari khamis..
tapi majlis bertandang kakak dia pulak hari khamis tu..nun di perlis sana..
so bagitau jumpe kat umah nelly la, beraya kat sana..
ok, set..jumpa di sana..
tapi tiba tiba pagi ni mueh sms tanya nak turun pukul brape..
orang nak pegi umah ida dulu la..nak ikut jugak ke..nak turun kul 10 kot..
nak ikut sangat jom la..
tapi tak yah nak ngade nak datang ambik kat umah kalo ko takde teman..
pegi sendiri sendiri je ok..
&&&
sengal la sket sebab dia biar saya tunggu dia 15 minit kat tepi jalan tu ok..
gerammmm je rasa..nasib baek bulan raya..
and...
tak jadi nak marah sebab dia sampai je, dia berenti belakang kelisa bonda,
& turun, datang berjalan ke arah saya yang sedang menunggu kepanasan..
say sorry *ada ke?* and suruh saya lead jalan ke rumah ida..
sejuk hati sket sebab dia gentleman..haha..gentleman la sangat..dah wat salah kan..
padan muka sebab terlajak jalan..terlepas lorong..
kan dah susah nak patah balik..sebab jalan kampung kan..
nasib baik i pakai kreta auto..senang sket jalan..
segan tak bila sampai kat umah ida 2 buah kreta macam datang spuloh orang
tapi sebenanye 2 orang je..saya & mueh..sahaja..
tak lama pun kat umah ida sebab kan sampai tu dah lewat..gara gara tunggu mueh yang sangat rajin tolong mak dia pegi beli santan kat pasar pagi tu..
haa..ambik kau..kan dah kena bebel..
lepas tu kidnap ida bawak pegi umah nelly pulak..
sampai umah nelly bertambah ahli rombongan cik kiah..
sebab mueh dah ajak shafiq & azlan join the rombongan..
tau segan ngan kitorang..
tapi sebenarnye mueh tak tahan kalo dia sorang je nak layan ustazah *mama nelly* bersembang..serius..kitorang pun..shhhhh..
bukan ape..sebab dah terlebih limit time jugak kat umah nelly..sebab kan dah janji nak gi beraya umah ida sorang lagi..our future dentist insyaAllah..
lepas beraya umah ida-dentist, kitorang bergerak ke rumah pengantin baru..
wallahh..classmate saya yang dah kawen tu..nak gi kenal ngan orang rumah dia la..
kali ni mueh pulak lead jalan..sebab kitorang memang tak kenal umah azhairul tu..
langkah kanan je..sebab waktu kitorang sampai azhairul & family tengah bakar sate..
makan sate la pulak kan..alhamdulillah, kenyang..
semoga berbahagia kepada pengantin baru..
abis tu kitorang balik..dak laki duk melepak umah azhairul lagi waktu tu..
kitorang dah penat, mintak diri dulu..lagipun zohor dah nak abis..
tapi mistake betol..takde gambar pun pegi beraya..sebab saya tak bawak kamera..*sighh*

No comments:
Post a Comment