Thursday, August 26, 2010

tambah geng kat cairo


yeay! bertambah lagi geng kat al-azhar nanti..glad to hear that faliq also will be there..
gee, mas, paan, plus faliq..
gee classmate kat matrik waktu first sem..
mas classmate waktu form5, insyaAllah sama sama masuk first year nanti..
paan pulak skoolmate kat tunaz high school jugak, tapi tak kenal sangat sebab tak sama kelas, plus paan pun budak transfer masa form4..tapi ramai je kawan yang rapat ngan die..
gee & paan kira senior la kot..nanti diorang dah second year dah..

ana yang bagitau faliq akan ke al-azhar..terus tanya kat wall faliq sendiri..sebelom ni faliq kat uitm puncak alam, foundation of engineering..insyaAllah akan ke al-azhar with scholar from amanahraya berhad, wat islamic finance..
walaupun tak sama course, of course tak sama fakulti at least ada orang yang dah kenal & insyaAllah bleh je nak mintak tolong ke hape kalo ade pape masalah..
ya, faliq itu junior waktu high school kat kuching dulu..junior setahun je pun..
tapi kenal gitu gitu je..jadi rapat bleh bawak bersembang kosong bergurau senda bak kata orang sarawak, pat diembak beloya sebab sama sama dalam kelab astronomi, and join program or pape kem astronomi kat planetarium sultan iskandar itu..
and..dia penah ada skandal ngan 'adek kembar' saya..haha..
sejak bila ada adek kembar nih? sejak masuk tunaz high school..keh keh keh..

yang bleh masuk nak geng ngan faliq pun sebab kira bermoral la orang nye..
nakal sket sket biase la kan..tak sah la kalo tak nakal, lelaki pulak tu..tapi nakal bertempat la..plus, budak ni tahu nak hormat orang..dia bleh je panggil kitorang yang senior ni dengan panggilan 'kak'..ingat senang ke budak laki nak panggil senior pempuan kakak kalo takat beza umur setahun je? susah tau..sebab tu diorang prefer berbahasa kitak kamek je..* kitak=awak, kamek=saya..* kira sopan la pakai kitak kamek dalam perbualan..


emm, pasal adek kembar tu..pelanduk dua serupa kot..dia junior setahun jugak la, Alyaa namanye..orang kat skolah tu ingat kami adek bradek..ye, adek bradek laen mak laen bapak..hehe..awal awal masuk skolah tu, masa form2 sorang classmate lelaki ni la, yang salu tanya pasal adek tu..saya cakap la takde adek kat skolah tu..kakak ada la waktu tu, form5..last last bila dah jumpa Alyaa tu bleh la percaya sket..sebab kakIm sendiri cakap muka memang sebijik..just saya nampak lebih matured, sikit..setahun je pun beza, banyak la ko punye matured nye..lagi satu, Alyaa lawa kot, ramai je peminat & agak femes dalam batch diorang..saya tak pun, not interested~
alkisah keSEBIJIKan muka kami, sampai ada yang confuse mana satu saya, mana satu Alyaa..pakwe Alyaa penah confuse, nasib baek dia tak datang ngorat aku tau..hahah..patut la kalo jumpe mamat tu dia pandang semacam je..confuse ngan gf sendiri rupenye..budak budak lelaki batch Alyaa pun sesuki hati sesedap oren je panggil saya dengan nama Alyaa kalo jumpe kat mana mana kat skolah tu, padahal pakai nametag nama sendiri tuh..and lagi satu kes sorang senior penah sms saya cakap saya sombong tak tego dia bila jumpe kat luar skolah..padahal waktu tu cuti skolah & saya kat Sibu holiday ngan family..rupenye yang dia nampak itu Alyaa, bukan saya..
pelanduk dua serupa, orang cakap ada 7orang muka sama ngan kita dalam dunia ni kan..

eyh, salah jantina lak..

termasuk diri sendiri, maknanye ada lagi 5orang la kan..hmm, wondering..


ini memang dilahirkan dari rahim yang sama neh..

No comments: