Sunday, August 29, 2010

kemerdekaan dalam ramadhan

sekarang kan, bukak radio je mesti dengar lagu raya..kejap kejap putar lagu raya..
tak lama dah nak raya kan..tahun ni sebulan penuh ramadhan kat umah..
kalo tahun lepas puasa kat kedah..sempat la puasa dua hari kot kat umah before raya tu..
sebab dua hari before raya baru balik umah..
memang feel nak raya tu masyuk sangat la..sebab berada di perantauan kan..ececeyy..
so waktu balik naik bas tu excited sesangat..ngan pakcik bas pasang lagu raya lagi dalam bas..memang la tambah semangat nak cepat cepat sampai kat umah..
kat kolej pun bukan maen radio blok berkumandang lepas terawih,
sampaikan salam aidilfitri la, dedikasi lagu raya segala..
macam tahun lepas, kemerdekaan pun dalam ramadhan jugak..so kitorang kena hias pintu bilik kat blok kediaman ngan tema kemerdekaan tu la..kitorang punye wing dah nak due baru sume terhegeh hegeh nak decorate pintu..
teringat malam tu dah la ada extra lecture bio, dah dekat 11 malam baru abis kelas..naik ke bilik tengok budak budak wing sebok duk decorate pintu..rumates sume pun tengah siapkan hiasan..
upset sket sebab lambat join walaupun bukan sengaja, sebab ada kelas kan..then kitorang memang enjoy kot menghias pintu malam tu, sambil makan maggi..biase la, tengah tengah malam kan lapar je..plus malam tu join venture ngan bilik depan marathon lagu raya..siap duk bluetooth segala..memang banyak la tambah koleksi lagu raya dalam phone..tapi skarang dah takde, abis musim raye clear folder sume..sebab nak masuk lagu laen lak..bila dah tengah malam sket slow down volume lelagu raye and off-lights..pasang lampu study je..dibantu oleh lampu koridor..karang tak pasal pasal kena ambush ngan fello je wat hingaq tetengah malam kan..dekat kul 3pagi kot baru siap baru panjat naek katil sume..

kami memang tak kreatif dan inovatif bab bab cenggini..cukupkan syarat je pintu berhias..kang kena blacklist susah pulak..

dah sah sah lepas tu tak bangun sahur..nasib baek weekend, bleh sambung tido lagi lepas subuh..aipp, tak baek tido lepas subuh tau..tapi asal weekend je tu la aktiviti wajib..tido lepas subuh..huhuu..

No comments: