Tuesday, August 10, 2010

cramp perut

hari ni papa & bonda cuti..sebab nak bawak pegi klinik..nak settlekan urursan laen lagi..waa..duadua skali cuti..slalunye halhal cenggini salah sorang je akan cuti untuk temankan..terharu~

alhamdulillah..treatment ngan dentist dah selesai..lagipun nanti kan nak gi jauh..kalo ada masalah pape mana nak cari doktor normah?? dekat setengah jam dalam bilik rawatan..patient kedua..abis je rawatan, kuar je tengok mak aii, ramai nye orang..termalu kejap di disitu..dalam setengah jam tu, ntah brape orang dah lepas kat bilik treatment sebelah..hehehh..

lepas tu papa & bonda nak gi bank islam..nak join account bank islam & tabung haji..papa tanya saya nak balik dulu ke larat je ikut..sebab saya tengah cramp perut..sesungut..takpe pa, bleh je..lepas kena belasah ngan doktor normah abis ilang sume sakit perut..huhuu..masa kat bank tu tunggu la papa & bonda isi borang ape ntah..tibatiba ada sorang makcik datang mintak tolong saya isi borang untuk dia..

M1: dek..bleh tolong makcik isi ni? makcik tak reti nak tulis..
N: err..aa..boley la makcik..tapi saya takde pen ni makcik..

tibatiba datang sorang lagi makcik..

M2: nah..guna pen makcik..nanti lepas siap isi yang makcik tu adek tolong makcik pulak je..
N: aa..ok..ok..

tulis..tulis..tulis..
untuk bahagian jumlah yang nak dikeluarkan ada dua part..ala, yang satu kena tulis by words & satu lagi by numbers tu..

N: makcik nak kluarkan banyak mana ni?
M1: dua ribu setengah..
N: dua ribu setengah ye..*banyak nye makcik.bagi saya seribu bleh? pangg skali baru tau*
pa, macam mana nak tulis dua ribu setengah..tulis dua ribu lima puluh kan?
P: ape pulak..dua ribu setengah tu dua ribu lima ratus la..
N: a'aa la kan..hee..*tersipusipu malu*

lepas tu tolong isi untuk makcik sorang lagi pulak..hee..dua orang skali datang mintak tolong..suke je nak tolong..tapi yang takleh blah tu la..tak reti nak eja dua ribu setengah..ishishish..ni la garagara cuti overdose kan..isi kepala dah berkarat ijau dah..

lepas siap urusan papa & bonda mulamula tu nak gi hong kong & southern bank*betol ke nama bank ni ntah* pulak nak gi bukak akaun la..tapi pusing punye pusing lebih tiga kali kot pusing kb nak cari parking tapi takde..so kitorang balik la..lagipun cramp perut datang balik..and ntah knape mengantuk sangat..on da way balik tu tido je dalam kreta..

No comments: