Wednesday, July 7, 2010

semoga dipermudah segala urusan

setelah berfikir panjang masak2 sampai nak hangus terbakar dah, saya akhirnye wat keputusan..insyaAllah ini yang terbaik untuk saya jugak..saya nekad terima cadangan papa untuk ke al-azhar, mesir wat medic kat sana..medic still..-__-


berat sebenarnye nak wat keputusan ni..sebab perlu fikirkan yang terbaek..ye la, ni soal masa depan..dan saya memang slalu bermasalah nak wat keputusan2 macam ni..nak pegi mana, nak pilih ape..*sigh* memang nak kena call mesej chatting ngan kawan2 mintak pendapat jugak..kakak2 abang2 memang dah ada kat umah & diorang nak jer saya ke egypt tu..

first name yang terlintas kat fikiran mesti saudara khairul aisamuddin..dia consultant saya terhebat tau! baek punyer..padan la ko jadi lawyer kerol..sesuai sangat..cakap potpetpotpet..dah la redah cakap sarawak..aku ni dah tinggalkan bumi kenyalang tak brape nak fluent sangat speaking ok..
bak kata khairul; ur parents want it, go for it..i know u can do it..jauh perjalanan luas pemandangan..yang penting yakin pada diri..Ibn Sabil sentiasa diredhai selagi niat di hati betul..

next terus hantar sms ke egypt..kawan baek saya pun tengah wat medic kat sana..tapi alex U la..saya segan je sebenarnye nak kacau dia dekat2 dia nak final..tapi terpaksa..dia pun tau kami sama2 idamkan gelaran DR tu sejak zaman sekolah..awal2 mukaddimah lagi dia prefer medic dari pharmacy tu..
kata liyana; betulkan niat..nak jadi doktor sebab ape..pasang azam betol2..memang susah, tapi rasa suka tu bleh dipupuk..ambik peluang ke al-azhar ni..bukan senang dapat peluang tu tau..

thanx to mea, shira, yant..diorang kata pilih yang terbaek..diorang akan doakan saya..aniq, nelly, shair, akram..sume sokong saya ke egypt..same goes to zatul & ida..saya blum bersedia nak umum hal ni kat sume kawan2..except diorang yang tanya personally..kalau tanya kat fb tu, saya jawab yang saya akan inform later..sebab segan la nak bagitau kat fb kan, macam beria2 je berlagak sebab nak gi jauh..lagipun lama lagi..insyaAllah kalau panjang umur murah rezeki lepas raya saya fly ke sana..20september dari KB and 21september dari KL..*yeay!shira..sempat la aku raya ngan family..tak jadi nak berdendang perantau bagai~*urusan kat malaysia alhamdulillah sume dah selesai kot..even sangat kelam kabut ngan cabutan kelahiran saya tu, last minute baru siap, terus hantar kat agent, sebab nak uruskan kat kedutaan before dokumen maklumat tu sume terbang ke egypt..


mudahan2 ini pilihan yang tepat, yang terbaik untuk saya..insyaAllah

No comments: