here come new month! oh June, you've come..
frankly speaking saya memang slalu buat keje last minutes..pastu mula la menyesal nak meracau meroyan pun tak guna dah..especially bila masuk bab nak membuat pilihan..crite skarang pasal pilihan nak further study la kan..for my degree soon..patutnye benda2 ni kena cari kena survey before result keluar..i did..but not seriously..tengok2 macam tu je..tak bersungguh2 nak usha diorang punye requirement, how to apply, what documents should be attached & most of all, the closing date! hish..
papa seems to insist me to get involved in medical field, even my pointer wasn't good enough to apply that through upu..it is available for UNIMAS & UMS kot..but i don't want la..jauh sangat kalau nak duduk sana 4,5 taun..(T_T)
then i choose biomedic..still MEDIC right? & i did chose forensic as well, even bonda wasn't soo into that..she kept remembering me that i'm gonna 'play around' with ulat, mayat & such kotor2 things..actually bonda yang sangat2 allergic ngan ulat ok..sebab tu kalau bab2 cuci sayur or benda2 laen yg berkemungkinan besar akan terserempak ngan makhluk2 itu, bonda for sure la serah kat orang laen..haha..tak baek gelak kat mak sendiri tau..
back to the topic, papa suruh saya try uniKL jugak..in case saya tak dapat upu, or dapat course yang tak best *maksud papa medic kot*..maybe orang tak prefer sangat private, sebab mahal kan..melainkan orang2 yang sangat mampu..tapi uniKL, bleh apply bantuan MARA kot, and lagi best, kalau asyik score memanjang, they consider it as scholarship! woww..macam best kan..
& for your information, memang saya ada usha untuk uniKL ni, but the pointer they want, oh please..only 0.03 more i need to make people satisfied..but what to do, kena la terima kenyataan..0.03 tu sangat berharga tau..*BIG sigh*i've checked for medical & surgery..it will take place in UniKL-Royal College of Medicine Perak
but guess what, the closing date is 31st May..it's yesterday..!!
oh my god..terlepas lagi najwa..
frankly speaking saya memang slalu buat keje last minutes..pastu mula la menyesal nak meracau meroyan pun tak guna dah..especially bila masuk bab nak membuat pilihan..crite skarang pasal pilihan nak further study la kan..for my degree soon..patutnye benda2 ni kena cari kena survey before result keluar..i did..but not seriously..tengok2 macam tu je..tak bersungguh2 nak usha diorang punye requirement, how to apply, what documents should be attached & most of all, the closing date! hish..
papa seems to insist me to get involved in medical field, even my pointer wasn't good enough to apply that through upu..it is available for UNIMAS & UMS kot..but i don't want la..jauh sangat kalau nak duduk sana 4,5 taun..(T_T)
then i choose biomedic..still MEDIC right? & i did chose forensic as well, even bonda wasn't soo into that..she kept remembering me that i'm gonna 'play around' with ulat, mayat & such kotor2 things..actually bonda yang sangat2 allergic ngan ulat ok..sebab tu kalau bab2 cuci sayur or benda2 laen yg berkemungkinan besar akan terserempak ngan makhluk2 itu, bonda for sure la serah kat orang laen..haha..tak baek gelak kat mak sendiri tau..
back to the topic, papa suruh saya try uniKL jugak..in case saya tak dapat upu, or dapat course yang tak best *maksud papa medic kot*..maybe orang tak prefer sangat private, sebab mahal kan..melainkan orang2 yang sangat mampu..tapi uniKL, bleh apply bantuan MARA kot, and lagi best, kalau asyik score memanjang, they consider it as scholarship! woww..macam best kan..
& for your information, memang saya ada usha untuk uniKL ni, but the pointer they want, oh please..only 0.03 more i need to make people satisfied..but what to do, kena la terima kenyataan..0.03 tu sangat berharga tau..*BIG sigh*i've checked for medical & surgery..it will take place in UniKL-Royal College of Medicine Perak
but guess what, the closing date is 31st May..it's yesterday..!!
oh my god..terlepas lagi najwa..

No comments:
Post a Comment