hmm..dah seminggu tinggalkan kolej, tiba2 pulak rasa rindu ngan suasana kat sana..
maybe sebab takde keje hari2 makan tido facebook je..
rindu bermalas-malasan bangun pagi kuliah
especially kalau hari ahad.. sebab, dah la hari first lecture lepas weekend, lecture plak start 15 minit awal..huu.. untuk pengetahuan anda, 1st lecture sy hari ahad ialah lecture math..and lecturer math untuk semester 2 agak 'sengal' sikit.. sbb tu dia suka wat extra lecture..tapi last2 kami punye lecture bukan antara yg awal habis syllbus pun, sbb dia bnyak bercakap berlawak yg tak lawak masa kuliah ok..
sorry sir, tapi kami agak geram la ngan sikap sir yg kadang2 ntah ape2..
rindu berebut2 makan tengahari kat kafe
kalau dah hari2 kelas abis kul 1 je..then sambung pulak klas kul2..nak tak nak mesti jugak pegi lunch..kena makan jugak waktu gap 1jam ni..even kena berebut2..berasak2 ngan orang ramai kat kafe..takpe, asal dapat isi perut yang kalau dah jam 12 tu dah start berkeroncong lagu ghazal segala macam..kalau tak makan terus pukul1, alamatnye kena la postpone sampai 4 petang abis kelas baru bleh melantak..fuhh, kebulur la jawabnye..sebab selalunye jam4 tu lauk pauk sume dah abis..yang tinggal sisa2 leleh bekas je la..sob3..kalau nak tunggu ala carte lagi, woo..tak sanggup..& dalam gap 1 jam tu la nak makan, solat & get ready untuk next class..kalau puasa ke, sempat je lelap sementara tunggu zohor..
rindu nak bising2 bercerita ngan rumate
biasanye kalau kami tak tido petang, sure bilik kepoh kecoh sebab masing2 sebok nak bagitau what happened along the day.. then sebok la mengomen mengutuk mengata sume ada.. leka bercerita sampai tak sedar dah nak maghrib.. then berebut nak gi mandi pulak.. lepas maghrib slalunye kami turun dinner kat kafe kita.. masa makan sambung sembang lagi.. cite itu.. cite ini.. tak sah la kalau tak bercerita..hehe
rindu nak jalan2 lepak2 buang masa
kami akan jalan2 ke serambi sekadar cuci mata dan tambah lenguh kaki lepas seharian kelas..
especially kalau kelas abis awal la..macam abis pukul 3 ke..kalau nak balik blok takut terserempak ngan penyelia asrama pulak..so jalan2 la dulu..pekena bakso dulu ka, kebab pun sodap..hehe..
rindu ler..

No comments:
Post a Comment